Långledig! Yes!

Ja precis som överskriften säger, jag är snart långledig! Jag har en natt kvar nu sen är jag ledig i över en vecka, det behöver jag nog. Jag har en hel del att göra och jag ligger bakefter min egna planering! Men jag kommer att komma ikapp den. Jag har insett att jag har en minst sagt hektisk höst framför mig. Jag har kommit in på utbildning vilket i praktiken innebär två möten i månaden eftersom utbildningen är obligatorisk. Jag gillar mitt jobb och så men detta ger mig en chans att komma ett steg närmre min dröm när det gäller jobb och arbete. Utöver det har min chef bokat in utbildningar och föreläsningar under hela hösten, man blir lite deprimerad när man ser att det är ända fram till December, December? Inte än.. Men det känns ännu närmre när man ser en planering så långt fram. Men ja, jag har skrivit innan att jag gillar hösten och det gör jag men var tog de soliga höstdagarna vägen? Det bara regnar tycker jag, ja de dagar som varit soliga har jag jobbat och då är man inte så pigg att man orkar göra något.

I veckan ska vi till huset och till de som äger det än så länge, vi har blivit bjudna dit på kaffe, det är äldre människor som bor där nu och de är riktigt goa, de vill att vi kommer dit ofta och umgås med dem. Sist var Emelie och Christian där och när de kom hem hade de en helt underbar bukett med sig hem från kvinnan i huset (vad hon heter tänker jag inte skriva här, så mycket tänker jag inte avslöja)

Ja vi har fortfarande ingen aning än om när vi flyttar men vi vet att det både kan ta tid och att det kan gå fort. Vi vet inget än, det enda vi vet är väl att vi längtar extra mycket för varje dag som går. Fast om jag ska vara riktigt ärlig så väntar jag gärna till början av 2012 när vintern lagt sig lite, är inte så kul att flytta i vintertid direkt, men blir det så tar vi det, jag har faktiskt en del jag vill ordna innan vi flyttar och jag behöver nog några månader till på mig men det går framåt, om inte annat har jag miljoner av saker att rensa och gå igenom som inte ska med till huset. Är det någon gång man får riktigt rensat är väl när man flyttar. Detta är förmodligen och förhoppningsvis den sista gången vi flyttar så vi får väl hårdrensa så tar det lite längre tid tills man har samlat på sig lika mycket igen!
Nej nu ska jag göra mig klar för jobb, 10 timmar sen j***** är det dags! Då ska det hända saker här hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0