Förväntansfulla och fullspäckade Fredag

Ja då var det helg igen. Jag kommer dock inte att njuta av den som alla andra eftersom jag jobbar hela helgen. När jag jobbar hlg känns det som om man åker till jobb på fredagen och inte kommer hem förrän på måndagen. Så är det självklart inte, jag åker ju hem när jag slutat på morgonen men man sover bara och äter här hemma. Den vakna tiden spenderar man ju på jobb. I och för långledig i 8 dagar men jag vet också att det är 6 veckor till nästa gång... Det känns i bland som en hel evighet. Jag har varit så trött den sista tiden, nej jag är inte gravid... Jag vet inte riktigt om jag vågar skriva ut varför för det finns så mycket människor som är sjukt skadeglada så det är inte direkt kul. Men jag skiter i om ni är skadeglada eller inte, jag trivs inte alls här ute, vi sålde huset i Tomelilla för snart 1½ år sedan och tack vare att köparna ville flytta in så tidigt blev det panik och vi tog den lägenhet, i och för sig hus, som var ledigt. Och det blev här, jag har resonerat att vi skulle landa här ute först innan vi letade efter ett nytt hus. Jag behövde samla mig som människa, vilket jag gjort men jag har vantrivts här hela tiden, skulle kunnat letat efter annat men jag har inte tyckt att det varit lönt, lika bra att leta efter hus som man vill bo i resten av livet direkt. Och nu har vi hittat det så jag tror att min orkeslöshet försvinner när vi har flyttat in. Tar kanske tid att hämta sig men det är det värt.

Det var egentligen inte det jag skulle skriva om idag men det blev så i allafall... Ja jag hade en trevlig fika med min kusin igår och hans son, lille Denniz är bara för söt! Skönt och låna och lämna tillbaka!
Dagen idag... ja jag har en del att göra men jag pallar inte riktigt köra igång än, jag har en del samtal att göra, en del ärende att göra, ännu en nackdel med att bo här, min älskade volvo får ta mig överallt jag ska, hade man redan flyttat hade man kunnat förena nytta med nöje, ta en promenad och uträtta det man ska. Men det går inte än! Men sen....

Dessutom har min kära tonåring försett mig med uppgifter under morgonen, är alla tonåringar likadana? Ju mer mamma kan göra desto bättre är det. Dessutom ska allt kosta en förbannat massa pengar. Min tonåring kräver en del och det kostar mig en massa pengar, så det jag hörde när jag fick henne, att ett barn kostar en ungefär en miljon från det att de föds till de flyttar hemifrån, tro mig hon kommer att spränga den budgeten. Men vad gör man inte för sina kära barn? Jag gör allt i allafall... Det är jag "skyldig" dem, de har gett mig så mycket, kärlek och en mening med livet, då är pengar inget man bryr sig om.

Förväntansfull... ja vad ska jag säga om det.. jag väntar ett besked idag... Mer tänker jag inte säga...
Ja barnen sitter och morgnar sig framför TVn, Jossa är också hemma idag, så jag har lagt mig ovanpå sängen igen, ska nog stänga ögonen och försöka motivera mig till att komma igång!

Ha en bra helg för det ska jag ha... På jobb... Tur att det är eliten som jobbar.. inga krussiduller då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0