Tidiga Teoretiska Tisdag!

Smart överskrift eller hur? Dagen började tidigt och den har bara varit studerande. Så sjukt kul att studera igen, men jag lovar att man tänker mycket på sina barns dagar, hur de ser ut när man efter en förmiddag i en stol, med pauser emellan, är trött i kroppen och i huvudet, detta gör de varje dag. Måste vara åldern som gör att man inte orkar det så som de gör. Det är tur att det är så intressant annars hade ju ingen studerat på äldre dar tror jag. Skitkul är det i allafall och härliga människor som man läser med. Så häftigt att få en examen när man sen är klar, tredje gruppen som får det.
Idag har vi fått våra hemuppgifter, jag lovar att de uppgifterna kräver tid och jag SKA ta mig den tiden, tro inte att det är jag som är dum i huvudet, det är tiden som ska till för att man ska kunna göra ett bra resultat och lära sig så mycket som möjligt, jag längtar efter att få kunna sätta mig ner och läsa, kanske jag tjuvkikar redan i kväll. Vi har 6 veckor på oss att klara av denna kursen, 1 av 16 som det är.
Nej nu blir det matlagning och tid till familjen och sen blir det att umgås vid IDOL. I morgon är det inte Lund som gäller, det är tid till att ta tag i det praktiska här hemma, behöver städa lite, tvätta och uträtta lite ärende, det gäller att lägga upp en "planering" för dagarna nu och jag har än så länge full koll!
Inga besked än för inflyttningsdatum och det är kanske tur... Det hade nog rört om lite i min tidsplan, i slutet av oktober är det dags att träffa mina "kursare" igen, kul, speciellt när det till och med finns en från Norge som reser ner för att plugga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0