Otroliga och otåliga onsdag...

Ja tänka sig, jag fick till en bra rubrik idag också! Ja nu har jag tagit paus i allt jag ska göra idag. Idag är jag ju hemma och ska komma ikapp det som jag försummat dessa två dagarna, det är skönt att vara hemma idag och bara vara men det är lika skönt att komma hemifrån!
Ja hälften av det jag skulle ta tag i har jag redan gjort, nu har jag den tråkiga städningen kvar men det brukar vara så att när jag väl börjat går det av bara farten.
Mannen jobbar i natt så det kanske finns tid till att plugga lite ikväll. Tro inte att jag drar på det för det gör jag inte men jag vill ha lugn och ro och då är det bäst att vänta tills i eftermiddag. Jag får roa mig med att gå runt och fundera på vad jag ska skriva medan jag städar!

Ja letandet efter lägenhet till de som bor i "vårt" hus fortsätter... Det känns tungrott men det brukar ju bara lossna så där och det brukar göra det när det känns tungrott i mitt liv, det är det enda jag saknar nu, att ha ett inflyttningsdatum, men som jag har sagt innan så tiden går och jag hinner med en hel del som jag önskar att hinna klart innan vi flyttar. Ja jag vet att jag är kryptisk men jag ska berätta allt en dag men det lär bli i en skyddad blogg för man vill inte avslöja allt om ens liv för allt och alla. Jag kan i allafalll säga att det är inget negativt men ändå något privat!

Livet rullar på för Christian också och jag misstänker att jag har en sjukt glad man som kommer hem i eftermiddag, varför berättar jag också senare, kanske i en uppdaterad blogg i kväll... Emelie rör också sig, hon byter klass och inriktning på måndag. Mira har blivit av med sin feber.. Ja som sagt, det flyter på nu. Tack så hemskt mycket Esen som kunde ta Mira igår så att jag kunde åka till Lund... Du vet att är det något, minsta skitsak så vet du vart jag finns och vinet kommer på fredag!

Ja resten av veckan... Inte så mycket kvar av den egentligen tycker jag men det kan ju vara för att jag räknar bort helgen eftersom den innebär JOBB hela helgen.. Men men, pengar behöver man ju, speciellt om man håller på med det vi gör!  I morgon, Torsdag ska jag bara dröna här hemma och kanske packar man en sak eller två eller kanske rent av är så duktig att man tar ett tag på vinden och rensar ut gamla saker... Vi får se, det beror på vad jag orkar. Nu kan jag inte sitta här med, har en liten aktiv dotter som vill pyssla... Då får man vara på sin vakt och vara med annars har jag lim, klistermärken och pennstreck i hela huset! Det är en liten busa den där Mira!
Ha det gott för det har jag! Livet leker just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0