Frostig Fredag

Fredag idag och jobbehelg, Christians sista, han slipper det hädanefter... Och jag gör det förhoppningsvis efter att jag är klar med min utbildning. På tal om utbildning, snart är det dags för vår träff i Lund igen, det ska bli kul att träffa människorna igen och få känna sig så totalt uppslukad av det man gör, stänga världen ute och bara koncentrera mig på det jag älskar! Vi är bara på kurs ett och jag längtar att få sätta tänderna i nästa. Jag är klar med det som ska göras i denna kursen, bara lite finslipning innan det ska vara inlämnat den 31 oktober. Vad händer annars just nu? Jo jag ligger med laptopen i sängen, trött efter snart två veckors förkylning, har inte sovit en hel natt sedan jag blev förkyld. Hostan kommer ju narturligtvis när man ska sova. I natt har jag bara varit vaken en gång och hostat i en halvtimme, men jag börjar längta efter en hel natts sömn, det får bli på måndag kväll! Efter "Den som dräper" på fyran, slöade framför TVn förra måndagen och började titta på den och vips så var både jag och Christian helt inne i den. Riktigt bra än så länge.

Diskmaskinen, torktumlaren, tvättmaskinen är igång som vanligt på en fredag, ser alltid till att det inte finns någon tvätt kvar efter veckan som gått inför helgen, försöker åtminstone. Jag är pedant jag vet men jag är sån och kommer nog alltid att vara det. Även om vi inte är hemma samtidigt i helgen så tycker jag att man ska kunna njuta av helgen. Nästa helg, då är jag helt ledig! Fredagen är jag i Lund men jag jobbar i allafall inte på helgen. Då är alla barnen hemma och det blir till att packa och sortera i alla vrår. Riktigt mysigt faktiskt.
Jag vet att jag är kass på att lägga in bilder på min blogg och ska skärpa mig med det, men som det är nu så sitter jag som sagt vid laptopen och den är sprillans ny så det finns inte så många bilder i den men jag ska sno en så att det blir lite liv i bloggen, när vi kommer till huset kommer jag att visa mer, då har vi ju en ovanvåning som ska tas ner totalt, hade inte behövts egentligen men vi behöver fler rum och då kommer det bilder på det både före och efter. Jag längtar såååå.

Nej nu ska jag inte hänga här mer, jag ska ligga här och slipa på mitt arbete tills jag somnar och ska sova så mycket som möjligt för sen är det ju som sagt jobb i natt!

Först som lovat en bild

                                     

Och på mitt lilla hjärta, ett av de jag har:

                                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0